Tuesday 14 September 2010

Innallahama'assobirin...

2 Syawal 1431 H

Perjalanan bermula...Hurm...Aku x jmpa earphne aku..Nak menangis rasenye..Hari ni aku terpaksa menzolimi telingaku seperti semalam...Ya Allah...berikanlah aku kekuatan...Aku x meminta utk lahir dlm keluarga ini...Tp,aku redha dgn kehendakMU...Andai ini yg terbaik di sisiMu...Tetapi ya Robb,andai Kau beri ku pilihan,aku akn merayu utk meminta di jauhkan drpd keluarga ini...Keluarga yg bagiku sgt2 hebat...Hingga ku rasakan seperti x lyk berada di dlmnya...Huh..Hbt...?Nak tahu apa khbtn keluargaku?
Mereka 'hebat' kerana berani menentang hukum Allah..
Mereka 'hebat' kerana berani menghina mereka yg taat pd Allah & Rasul...
Mereka 'hebat' kerana berani mengetepikan Al-Quran dan As-Sunnah....
Mereka 'hebat' kerana tidak mahu sujud pada al-Kholiq..Sang Pencipta...
Ya Allah..Aku x mampu..Adakah aku patut memerangi mereka?Adakah aku patut meninggalkan mereka?Adakah aku patut memilih antara agama dan keluarga?Kalu bgtu ya Allah...Tanpa ragu2 aku akan memilihMu...Dengan sepenuh hatiku,insyaAllah...Meski jauh di sudut hati ini,aku menyayangi dan mencintai mereka..Ya Robb...Berikan aku kekuatan utk mhadapi smua ini...

Ahli keluargaku sgt mencintai dunia umpama mereka kekal selamanya di dalamnya.Mereka menikmati kenikmatan dunia hingga lupa hari pertemuan dgn Yg Maha Pencipta...Ya Allah..Apakah mksd di sebalik semua ini..?Imanku tidak cukup kuat ya Robb...Ilmu dan keistiqomahanku tdk ckup mantap utk membawa mereka..Ya Allah..Adakah aku sudah gagal dlm ujianMu...?Jgnlah hukum aku bgni atas dosa2ku...

No comments:

Post a Comment