Monday 6 September 2010

Thank You Allah...

Subhanallah...
1 message received...
"berat hati ni nk cakap...tp,ini untuk kbaikan anti juga...mulai sekarang,putus sudah hbgn kita..jgn cntct2 lg..."



Pilu hati ini membaca mesej tersebut..Namun,itulah harapanku sejak 2 tahun lalu..Kami tiada 'hubungan' seperti couple2 lain..namun,sesuatu yg istimewa antara kami yg menyebabkan ada 'hbgn' antara kami..
Ya Allah..Aku takjub dgn kekuasaan,kebesaran dan kehebatanMu...



Tanggal 27 Ramadhan...
Waktu umat Islam sibuk mencari mlm Lailatul Qadar,aku dan dia sibuk mencalarkan Ramadhan kami..Segalanya di tolak tepi..Demi memuaskan nafsu insani...Ya Allah...Ampunkanlah dosa hambaMu ini...HambaMu yg benar2 lemah tanpaMu...



Mungkin juga doaku tika dinihari dlm slh 1 hari dlm bulan mulia ini yg membuatkannya termakbul...
"Ya Allah berikanlah aku kekuatan utk menolak cinta nafsu ini...Yg ku dambakan adalah cintaMu..Meskipun hanya sebesar zarrah..Ya Allah,andai Kau tidak membantuku,nescaya termasuklah aku dalam golongan orang2 yg rugi...Ya Allah...Aku tidak punya kekuatan untuk menepis semua ini Ya Allah..."



Malah,doa itu yg telah ku ungkapkan sejak 2 tahun lalu..Namun...Aku masih dlm lautan cinta nafsu..Tenggelam dan terus lemas...Tanpa ada sesiapa yang menghulurkan bantuan..Akhirnya kini,Tuhan yang memberikanku rasa cinta yang dtg menyelamatkanku dlm sekelip mata..Aku bersyukur Ya Allah...



Selama 2 tahun aku memujuk dan mengajak si dia untuk berubah...Namun,aku pula yg di bawanya hanyut...Aku x salahkan dia..Aku sendiri yg terlalu lemah..Sangat2 lemah..
Menuruti saja kemahuannya..Meskipun aku tahu aku menempah dosa..Malah menempah kemurkaan Allah..Astaghfirullah..Masih adaka ruang untuk aku bertaubat Ya Allah...?



Allah...
Hinanya aku...
Jauhnya aku dariMu...
Namun...
Dengan rahmatMu..Kau sudi mengambilku kembali..
ke jalan yg Kau redhai...
Meski diri ini sugguh jijik dan kotor di sisiMu..




Sempena Syawal ini...
Baru aku mengecapi sebenar-benar 'kemerdekaan'..
'kemerdekaan' yg telah lama ku tuntut sejak 2 tahun lalu..Dan aku gagal meraihnya sendiri..
Alhamdulillah..kini hanya Allah semata tempat aku bergantung harap dan meminta...


Ya Allah...Palingkanlah aku dari cinta nafsu...
Hanya cintaMu yg ku dambakan..
Terima kasih Ya Allah..Atas peluang yg sentiasa kau berikan kpd hamba2Mu..
Impiku...Aku ingin berjuang demiMu...Demi agamaMu..Bg menebus segala dosa2ku...

Hasil nukilan,
Tentera Allah.

No comments:

Post a Comment